Fitnessbar med havregryn

fitnessbarKom i form med havre fitnessbar

Vi har alle hørt det før. Når det kommer til høyverdige karbohydrater, er det havre som topper listene over «riktig» mat når det kommer til dietter og måltidsplaner for optimal muskelbygging og vektnedgang. Med det høye innholdet av proteiner, sunt fett og trege karbohydrater, er havre langt mer næringsrikt enn andre kornarter og egner seg særdeles godt til en næringsrik frokost.

Problemet mange har med havre, er hvor fort man kan gå lei av både smak og konsistens. Det ikke alle vet, er at havre har mye mer å tilby enn kokt i vann og/eller melk med syltetøy, rosiner eller kanel for å redde smaken. Her er et par enkle idéer til hvordan du kan gjøre om havregrynet til noe ekstra godt og spennende lånebeløp, for et optimalt tilskudd til ditt kosthold!

Fitnessbar med havregryn. Perfekt «on-the-go» og under eller etter trening!

3/4 målenhet honning 1/2 målenhet brunt sukker 1/4 målenhet rapsolje 3 målenheter havregryn (kan også blandes med andre frø eller nøtter) Varm honning, olje og brukt sukker til sukkeret er helt oppløst. Bland det hele sammen med gryn og press massen utover i en ildfast form. Avkjøl og kutt dine nye fitnessbarer i biter som passer .

Havrefrikadeller 1 stk hakket løk Krydder etter ønsket smak. Salt, merian, timian, koriander, buljong er gode alternativer. 6 dl havremel kokt i vann 1 revet gulrot Finrevet selleri etter smak. Et lite stykke holder for de fleste 2 dl havregryn Blandt alt sammen og la det trekke. Stekes i panne eller ovn.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Du kan bruke disse HTML-kodene og -egenskapene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>